Podcast & social media

Vergroot je bereik en promoot je podcast op social media

Wil je meer luisteraars voor je podcast? Dan is het belangrijk om je podcast te promoten.

Je podcast kan fantastisch en inspirerend zijn, maar als mensen niet weten dat jij een podcast hebt, kunnen ze er ook niet naar luisteren.

Podcast Manager
Podcast Manager

Herken jij dit…

  • Het lukt je niet om consistent aanwezig te zijn op social media.
  • Je zou graag meer willen doen met de content uit je podcast, maar je weet niet goed hoe.
  • Je vind het lastig om steeds weer nieuwe content te maken voor social media.
  • Het lukt je niet om meer luisteraars te krijgen voor je podcast. Je blijft een beetje hangen op een bepaald aantal luisteraars.
  • Je wilt je podcast promoten op social media, maar weet niet zo goed hoe je dat kan doen.

 

Stel je voor dat…

  • Consistent aanwezig bent op social media zonder dat je hier zelf iets extra’s voor hoeft te doen.
  • De content uit je podcast kunt hergebruiken op social media.
  • Je podcast op social media promoot, waardoor je nieuwe luisteraars erbij krijgt.
  • Minder tijd op social media hoeft door te brengen, waardoor je meer tijd overhoudt voor het opnemen van nieuwe podcast afleveringen.
  • Je geen tijd meer kwijt bent aan het schrijven van social media posts, omdat dit voor je gedaan wordt.

Verschillende mogelijkheden

In het promoten van je podcast op social media zijn natuurlijk enorm veel mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De afleveringen plaatsen op YouTube aan de hand van een foto of video.
  • Reels aan de hand van een foto of video.
  • Losse posts over de aflevering (ter promotie).
  • Losse posts van de aflevering inhoudelijk (zodat je de content kunt hergebruiken).
  • Carousel posts van bovenstaande 2 opties.

In een vrijblijvend kennismakingsgesprek bespreek ik graag met jou wat het beste bij jou past en wat voor jou voor het grootste resultaat gaat zorgen.

Reels die ik voor andere ondernemers heb gemaakt zijn onder andere:

Hoe het werkt

Tijdens de samenwerking zullen we werken met een abonnement waarin je maandelijks dezelfde diensten afneemt. Dit zorgt voor consistentie en je weet precies hoeveel je maandelijks investeert in de groei van jouw bedrijf en podcast.

Een deel van de uitvoerende taken besteed ik uit aan mijn team. Dit zijn experts op verschillende gebieden, zodat ik altijd de beste kwaliteit kan leveren. Op deze manier kan ik mij blijven focussen op nieuwe ontwikkelingen rondom podcasts. Ook zorgt dit ervoor dat jij als klant niet afhankelijk bent van 1 persoon. Bij ziekte en vakanties gaan de werkzaamheden gewoon door. Voor vragen, opmerkingen en om te sparren ben ik jouw aanspreekpunt.

Er geldt een vast aanlevermoment voor het aanleveren van het audiobestand of het doorgeven van de benodigde informatie die nodig is om de dienst uit te voeren. Het uiterlijke aanlevermoment is 7 dagen vóórdat de content online komt te staan om 10:00 uur.

Na het kennismakingsgesprek beginnen we de samenwerking met een Kick-off gesprek waarin we de samenwerking bespreken. We plannen ook een call in voor ongeveer een maand na de start van onze samenwerking om even met elkaar te bespreken hoe het gaat.

Investering

Tijdens de samenwerking werken we met een abonnement. Deze is op maat en afhankelijk van welke diensten je gebruik maakt en wat de gemiddelde lengte van je afleveringen is. De betaling voor het abonnement vindt plaats aan het begin van de maand.

Omdat er veel mogelijke combinaties zijn tussen verschillende diensten, heb ik hieronder een overzichtje met een aantal voorbeelden gemaakt.

Het maken van social media content gaat meestal in combinatie met andere diensten. Dit zorgt ervoor dat je door het combineren van de diensten bespaard op de maandelijkse investering.

Plan een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in, zodat we kunnen kijken wat ik voor jou kan doen en wat de investering daarvoor is.

Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw.